Tuesday, July 23, 2013

semua yang bermula akan berjumpa garisan penamat




semua yang bermula akan berjumpa garisan penamat..

setelah mengambil masa
membaca kembali apa yang
aku pernah tulis di blog ini..
aku semakin faham..

rupa-rupanya blog ini aku tulis
untuk meng'impress' seseorang..
dan aku percaya maksudnya
telah aku capai..

dan setakat ini aku rasa
tiada lagi perkara yang aku hendak tulis..

lagi pun telaga ilham aku sudah kering
semuanya telah ditimba..
untuk menggali dan
mencari mata air baru..
keringat yang semakin tua
dan tenaga yang semakin surut
aku telah tidak terdaya lagi..

dengan masa yang makin
terhad dengan komitmen lain
yang lebih memerlukan perhatian
aku rasa blog ini telah sampai
ke penghujungnya..

aku tulis blog ini untuk seseorang
aku tujukan tulisan aku ini
untuk dia seorang..
dia pasti tahu siapa dia
yang aku maksudkan itu..

dan orang lain
yang membacanya hanya mendapat
tempias nya sahaja..

dan aku berharap semua yang
mendapat tempias itu
telah mendapat manafaat
yang berguna hasil dari
tulisan aku ini..

salam sejahtera untuk semua..





No comments: