Friday, December 2, 2011

kata-kata..



















sepanjang hidup aku bergaul dan berkawan..
ada beberapa kata-kata dari orang yang aku
pernah bertemu atau berkawan yang tidak pernah aku lupa..
hingga sekarang yang menjadi inpirasi hidup ini..

Brother Yahya dari Kanada:
< semasa sedang duduk berehat-rehat ditepi
sebuah masjid di Paskistan aku menunjukan pada brother
yahya pisau lipat bermata 4 inci yang aku sedang guna untuk melurut
batang sugi sambil berkata" this is sunnah"

brother yahya mencapai dibelakangnya dan mengeluarkan
sebilah pisau model yang sama dengan pisau aku..
tapi bermata 6 inci..

" this's sunnah" katanya..

kemudian aku bertanya pula," yahya tell me about the
sunnah of keeping beard "

katanya "keep the moustache very short and let the
beard flow(bukan grow) " >

Dari seorang gadis(nama rahsia):
< ditulis dalam satu surat kepada aku
" kita sambung cerita kita" >

Wan Kamarul Bahrin(aku punya classmate):
< kau mencari sesuatu yang agung.. tapi sesuatu
yang agung itu tidak ada dalam diri kau >

Allahyarham Mohd Nasir Mohd Yunan (kawan baik Yahya):
<  dalam diri kamu dan dalam diri setiap umat islam
ada sesuatu kalimah yang Maha Agung.. itulah kalimah
Lailahaillah.. dan dengan kalimah itu kita akan dibangkitkan
dan dengan kalimah itu kita akan dimuliakan oleh Allah
dihadapan sekian makhluk >

seorang pegawai imigresen israel(semasa
aku cuba memasuki palestine melalui jalan
darat dari jordan):
< if you hold an american passport you can
enter our country anytime >

Allahyarham Ustaz Ashaari:
< bila di tanya oleh sahabatku Umar dari pattani
kenapa alqam masih tidak ada pengikut di pattani..
katanya" kerana kita masih belum bertemu rejal(baca:
kerana kita belum ketemu lelaki jantan islam)">

Abang Umar dari PULO pattani:
< Ustaz kata tidak ada rejal di pattani.. sedangkan
kita dah berjuang berpuluh tahun menentang kafir siam
untuk negara islam berdaulat.. dan dah beribu orang terkorban syahid..
ustaz kata tidak ada rejal di pattani? beritahu saya apa itu rejal
ustaz.. >

bersambung..

3 comments:

SIM said...

Menunggu yang bersambung, disambung..

Anonymous said...

hahaha.. tak tau bila nak sambung..

ay

SIM said...

Penantian itu satu penyiksaan enche.. haha..