Tuesday, July 21, 2009

disatu jumaat tahun lepas













betina-betina | water color | koleksi peribadi

telepon aku berbunyi...
gejeng..gejang..gejing
Just a castaway, an island lost at sea, oh
Another lonely day, with no one here but me, oh
More loneliness than any man could bear
Rescue me before i fall into despair, oh

I'll send an s.o.s. to the world
I'll send an s.o.s. to the world
I hope that someone gets my
I hope that someone gets my
I hope that someone gets my
Message in a bottle, yeah
Message in a bottle, yeah
(ringing tone)

"hello"
"assalamualaikum" (suara perempuan)
"waalaikumussalam"
"abang abu"
"ye...?" (orang perempun mana pulak ni)
"abang abu tak ingat saya ke"
"siapa ye"
"alah saya la ni.. nor.. QSMSB"
"ohh puan nor(janda anak 3 pakai merc lampu kacang
..orang terengganu)
"apa halnya"
"abang kat mana ni"
"rumah"
"boleh jumpa tak"
"jumpa..? tapi saya tak kerja MJSB lagi"
" tahu.. saya dengar.. sebab tu telepon ni"
"sekejap yek"
(bahaya ni.. bini aku tengah buat apa tu..
masak kat dapur.. tutup pintu bilik.. kunci)
"ye puan nor cakap apa tadi"
"nak jumpa"(agak manja)
"bila"(kacau ni)
"sekarang saya ada kat restoran mz.. mari sini boleh
.. sekarang"
(aku tengok jam kat dinding.. 12:05)
"dah dekat jumaat dah ni.."
"alah jumpa sekejap je ni"
"tak boleh lepas jumaat ke"
"tak boleh la.. nak terus ke KL pulak ni"
"tak dapat la.. masa tak sesuai"
"ala boleh la"(pujuk rayu)
"tak boleh hari ni.. lain kali"
"abang...."
blip

masa muda-muda dulu tak ada yang nak ngorat aku..
dah berbini dan beranak-pinak ni ada pula yang nak
ngorat..
(tapi kalau janda ini 10 tahun lebih muda dan rupa
macam norish karman.. tak tau lah..)



p/s:kisah benar ni.. tak tipu (tapi kalau tipu pun 5% je..)

14 comments:

bob said...

kira halal je yg tipu 5%tu

Pyanhabib said...

bini dok cas bateri tu...

aku said...

pengalaman banyak tuuu...

F A R Y N said...

kesian sama lelaki2 single...huhuhuh

bokbon said...

hehehe..makin lama makin laku tu :-)

wann said...

'absence makes the heart grow fonder'.. tebak saya..

norish karman?! ...such poor taste..uhuk..

sharamli said...

kal0 ari sabtu..pergi x?

abuyusof said...

bib..bini gua tak kesah gua kawin lain tapi jgn main-main dgn ppuan lain.. ada faham..

wann.. kalau norish tak cantik.. sapa agak yang cantik pada awak..?

sharamli.. hari sabtu ni dgn awak? anywhere..anytime.. hehehehe..

wann said...

my lips are sealed *an expression*..

Sofie Shah said...

There's something..attractive.. about married men.

Wouldn't be here if there wasn't.. ^^

aishah_conteng_je said...

kalau tentang benda macam ni..akankah abang jujur dengan isteri?atau diam untuk menjaga hati?

abuyon said...

salam pak abu. Sudah baca sajak ke apa, haiyya. Sudah baca p/s, saya ketawa haha, tak tahan 5% tu. Saya kira, saya pun begitu, yang 5% tu bukan yang Norish Karman tu :)

abuyon said...

eh jemput semua dan pak abu ke blog saya ya. kalau sajaknya di http://hijau-tinta.blogspot.com

kalau bukan sajak di http://abuyon.blogspot.com

moga beroleh rasa, sesiapa Insya-Allah

Cahaya Kekasih said...

bahaya2...huhu