Sunday, November 15, 2009

oh! nasib saf-saf aku


saf#4|4'x5'|acrylic on canvas

lukisan diatas ada yang keempat dari siri SAF yang aku
mula buat disekitar awal 90an..

saf #2.. aku hadiahkan pada kawan yang telah pun
meninggal dunia beberapa tahun lepas..
setahun sebelum dia meninggal dunia
kawan rumahnya di sg isap telah dilanda banjir
besar 2001.. lukisan itu telah rosak tenggelam
dalam banjir..

saf #2.. aku sertai dalam pertandingan lukisan
formula malaysia 2000 dan menang saguhati rm1,000.00..

saf #3.. dibawa oleh kawan dan dihantar bersama beberapa
lukisan lain ke sebuah galeri kecil di kl..
galeri itu dah ditutup.. kecuali satu yang terjual yang
lain tidak tahu nasib mereka.. termasuk saf #3 itu

saf #4.. aku hantar ke pertandingan terbuka johor..
bersandarkan nasib saf aku yang berbeza-beza seperti
diatas aku berdoa saf aku kali ini membawa kisah yang
lebih menarik.. apa agaknya cerita dia di johor itu..
entah makan entah tidak.. harap-harap dia berjaya
menambat hati-hati para juri dengan trick-trick yang
menarik.. lalu menjadi kebanggaan aku..

4 comments:

aishah_conteng_je said...

tak puas la tengok di skrin laptop.

kenapa galeri jauh sangat....

abuyusof said...

alamak.. nak kena dating ke ni..

aishah_conteng_je said...

mungkin...

Cahaya Kekasih said...

uncle....bila nak hadiahkan kat saya pulak ni....rumah saya tak banjir punye..heheh