Monday, May 18, 2009

m nasir & sting

persamaan m nasir dan sting dalam senikata
lagu... 1 2 3 & a b c










m nasir
media: ms excel

..1 2 3 do re mi.. apa nak jadi
alif ba ta
a b c..

dr lagu : apokalips





.




sting
caricature media: ms paint

.. it's murder by numbers 1 2 3
.. it's as easy to learn as your a b c..

fr song : murder by numbers

..cuba teka siapa tiru siapa agaknya..
2(dua) singer/songwriter yang masih lagi releven
dari zaman gemilang muzik 70an dan 80an..

r azmi pun ada buat lagu abc tapi tak ada 123..
dan respek saya pada r azmi pun dah berkurangan
sebab baru tau lagu-lagu dia saduran dari lagu hindustan..

10 comments:

Najwa Aiman said...

Satu lagi: lagu Dari Kerana Mata tu saduran dari lagi Inggeris Perhaps... Perhaps... Perhaps....

bokbon said...

gua pulak suka tengok m nasir dalam kembara seniman jalanan. heh!

abuyusof said...

..perhaps.. tu ada jugak tapi lagu hindustan tu lagi real..

joegrimjow said...

mesti adew org ke3 yg 2 2 tiru

ismadi said...

bile awok mikir semua ni...dan lagi..

BudAk hijAu said...

tah..aku xsure sape tiru sape..
tapi aku ttp ska m nasir..
malaysian beb!hahahaha..

Water Lily said...

Ya,saya juga peminat Mohamad Nasir Mohammad ni.


Saduran okay,tapi berekitalah sikit. Jangan tipu,khalayak pendengar.

Untuk plagiat, tak ada tolak ansur!

ps: Saya suka lagu Perhap..perhap..perhap haha!

Water Lily said...

Typo - beretika :)

Sri Diah said...

Salam ziarah untuk Abuyusof. Ada peluang, kita berjumpa... di Kuantan.

a.b geldofg said...

muzik adalah pgembangan
atas batu asas